Аналіз твору
Бабуся. Мудра і розважлива жінка, хороша подруга для Школярки, намагається зрозуміти сучасну молодь. Бабуся з самого народження внучки присвятила їй весь свій час. Колись жінка працювала вчителькою, а з виходом на пенсію залишилася з внучкою, поки дочка поїхала за кордон. Бабуся навіть після розлучення дочки підтримувала нормальні стосунки з зятем, ставилася до нього з розумінням. Для Школярки бабуся була найближчою людиною, з якою дівчина могла розмовляти на різні теми, радитися, жалітися, мріяти. Записи щоденника щедро пересипано бабусиними порадами, практично всі події в Школярчиному житті вони обговорюють і проживають спільно, що насичує оповідки другим поглядом, поміркованішим, спокійнішим, але ніколи не протилежним дівочим рефлексіям.
Цитати: «Моя бабуся колись теж учителювала, тому в неї на школу алергія.», «Одна біда — бабуся консервативна щодо мого одягу і макіяжу. (Вона й сама довго кремпувалася, доки ми з мамою переконали її, що штани — це тепло і зручно, ще й на колготах можна зекономити, тому наважилася таки одягти джинси, щоб ходити у дворі, а потім в них влипла — не знімеш…) Вона жахається облич і написів на футболках, топіків до пупа, шортів і чорних бюстгальтерів під білими блузками. Вона благально позирає на мене, коли я сідаю перед дзеркалом з усім асортиментом помад, тіней, рум’ян і туші.», «Моє естетичне виховання почалося із лялькового театру. Цирк бабуся не любила (вважала його видовищем неінтелектуальним), тому вряди-годи мене туди водили батьки. Коли не сварилися «на все життя»…», «Бабуся не любила тата, але співчувала йому. Бабуся любила мою маму, свою єдину доньку, але вважала її винуватою в сімейних сварках.», «Бабуся, як завжди, дипломатична.».
Мама. Рано вийшла заміж, згодом розлучилася і поїхала на заробітки до Греції, де мала знайому. Жінка шукає кращого життя для себе і доньки, думає про її майбутнє. Мама знаходить нового чоловіка в Данії і забирає Школярку з собою, щоб забезпечити гарну освіту.
Цитати: «Найбільше дісталося моїй мамі, яка вже шостий рік сидить у Греції на заробітках. Тобто вона, звичайно, не сидить, а працює: доглядає одну стару жилаву пані…», «Як моїй мамі, такій пещеній дитині-одиначці, вдалося виховати в собі таку потугу, не знає навіть моя бабуся. Вона колись здивовано сказала мамі: «Дивлюся на тебе — і не віриться, що ти моя донька…» «Біда навчить…» — озвалася мама. Отак! Значить, вся її впевненість, самостійність і енергія — наслідок науки бідою.».
Тато. Одружившись з мамою, майже весь час приділяв роботі. Вони розлучилися, коли чоловік втратив роботу. Спершу він жив у тітки, згодом знайшов іншу жінку, одружився, у них народилося двоє дітей. Школярка навіть після розлучення батьків надіялася, що вони ще можуть бути разом. Коли ж вона дізналася, що в батька є син, а згодом з’явилася дочка, дівчина була вражена такою несподіванкою.
Цитати: «…безвідповідальним татком — молодим спеціалістом з туманними перспективами на майбутнє», «…зайнятий своїм дрібним бізнесом і приходить до нас без будь-якої системи: то забіжить вранці в неділю, коли я ще сплю, то зайде увечері в п’ятницю, коли я поспішаю на побачення. Наші розмови — як есемески. І я бачу, що він все частіш незадоволений моєю поведінкою. Та не каже про це вголос. А що йому казати? Він же пішов від нас…».
Сусід. Хлопець Школярки, з яким вона познайомилася випадково. Він вчиться на ветеринара і планує отримати роботу на ринку, де видаватиме дозволи на торгівлю м’ясом. Йому подобається Школярка, але, дізнавшись про її від’їзд за кордон, він не намагається спинити її, адже розуміє, що на цей час є речі важливіші.
Цитати: «Так я й повірила! Широкоплечий під два метри юнак, від якого заносить дорогим одеколоном і дорогими цигарками, вбраний в кращі зразки англійської легкої промисловості — і він для них порожнє місце?!», «Як він там може бути — такий випещений, такий завжди елегантський!», «Мовляв, хлопець як хлопець, дуже прагматичний, але то не ґандж, зараз усі такі; не соромиться називати речі своїми іменами, не вдає із себе кращого, ніж є насправді…».