Ротація та балансування – як вони впливають на термін служби шин

Мабуть немає водіїв, які б не мріяли на автомобіль купити резину, щоб її ресурсу вистачило на багато сезонів. Але термін служби залежить не лише від якості покришок та бренду – є й інші фактори.

Одним із таких є своєчасна ротація коліс. Її проводити потрібно, коли надто помітний нерівномірний знос протекторів. Найчастіше причиною цьому є велике навантаження однієї сторони машини. Якщо за цим не слідкувати, нові шини купити доведеться набагато раніше, ніж водій планував до цього.

Як правильно проводити ротацію

Найчастіше страждають шини на передніх колесах. Вони відповідають за якісне гальмування, через що сильніше стираються. При нерівномірному зносі загальний баланс машини погіршується – це позначається на керованості та стійкості на трасі, а також збільшуються паливні витрати.

Щоб цього уникнути, потрібно застосовувати «ротацію» коліс. Ідеально, якщо на автомобілі встановлені шини диски одного комплекту, або хоча б того самого типу. Різнобій використовувати не радиться – у такому випадку висока ймовірність, що покришки не приживуться між собою через різні параметри їзди.

Під час проведення ротації наперед варто встановлювати менш потерті шини. Зношені скати краще посадити на задню вісь, на яку навантаження припадає менше. Шинні виробники взагалі радять міняти місцями колеса після кожних 8-10 тис. кілометрів пробігу, не чекаючи, поки нерівномірне зношування стане помітним.

Не буде проблем із проведенням ротації, якщо купити шини на goroshina.ua з ненаправленим дизайном компаунду. Такі покришки можна встановлювати на будь-яку сторону машини, що дозволить змінювати їх у різних варіаціях.

Балансування шин – що це та в чому її суть?

Балансування автомобільних шин багатьом шоферам відоме як «центрування». Проводиться цей процес для захисту елементів підвіски машини від наслідків ударів, а шин – від прискореного зносу.

Рідкісні випадки, коли основна вага колеса збігається з геометричним центром. Під час руху це відображається вібраціями, які погано впливають на підвіску та керованість машиною, та знижується зносостійкість покришок.

Проводити центрування потрібно для коліс передньої та задньої осі. Дисбаланс між ними з’являється при інтенсивній їзді по нерівних покриттях, або з проїздом певної дистанції.

Балансування обов’язково знадобиться, коли водій:

  • Вирішив нову резину купити та проїхав на ній 500-600 кілометрів.
  • Спіймав глибоку вибоїну на дорозі.
  • Помітить навіть незначні дефекти на шинах чи дисках.

Балансування коліс проводиться у шиномонтажних сервісах. Сьогодні знайти їх не проблема – станції відкриті практично у всіх населених пунктах України. Під час проведення центрування використовується спеціальний балансувальний верстат, яким керує комп’ютерна програма. Ввівши характеристики колеса, на табло з’являється інформація, яка вісь потребує додаткового вантажу для вирівнювання загального балансу.

Простіше проводити балансування, якщо купити диски сталевого типу. Вони мають спеціальні отвори, до яких легше причепити грузики. На литі диски вантаж закріплюється клейовою основою.

Своєчасна ротація та балансування коліс продовжують термін служби гуми та захищають елементи автомобільної підвіски. Завдяки цьому покращуються важливі їздові параметри, чим підвищується рівень комфорту та безпеки на дорогах.

Новини України