Підвищення страхових сум поліса ОСЦПВ: чи достатньо нових лімітів для покриття збитків

З 2025 року в Україні набуде чинності нова редакція закону про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Одним із головних нововведень стане підвищення страхових лімітів, які краще відповідають економічним реаліям сьогодення.

Суть ОСЦПВ

ОСЦПВ захищає інтереси водія у разі ДТП, коли він став винуватцем аварії. Страхова компанія компенсує збитки потерпілим особам, а сам водій не зобов’язаний виплачувати компенсацію зі своєї кишені.  Поліс гарантує, що люди, яким завдано шкоди, отримають компенсацію, навіть якщо винуватець не має достатніх ресурсів.

Відсутність актуального поліса автоцивілкі є порушенням закону та тягне за собою штрафні санкції.

Які ліміти по ОСЦПВ будуть з 2025 року?

Згідно зі змінами, що почнуть діяти 1 січня 2025 року, суми відшкодування збитків за ОСЦПВ будуть такі:

  • Максимальна сума по компенсації шкоди, завданої майну, становитиме 250 000 грн (наразі 160 000 грн);
  • Максимальна сума по компенсації шкоди, завданої здоров’ю та життю, становитиме 500 000 грн (наразі 320 000 грн).

Зміни є кроком уперед у посиленні фінансового захисту учасників дорожнього руху як винуватця, так і постраждалого. Новий закон є спробою наблизити українське законодавство до європейських стандартів.

Чи можна підвищити ліміти відповідальності?

Попри підвищення базових лімітів, добровільний поліс ДЦВ продовжує працювати на звичних умовах. Це страховка, яка дозволяє збільшити ліміти відповідальності до 1 мільйона грн.

Як це працює?

Якщо лімітів за основним договорам ОСЦПВ недостатньо для покриття збитків, автовласник користується сумою, передбаченою полісом ДЦВ. Це окрема самостійна страховка, яку можна оформити у будь-якій страховій компанії.

Які будуть зміни в автоцивілці

З 2025 року на автовласників чекають не лише підвищення вартості ОСЦПВ, підвищені ліміти страхових виплат, а й кілька позитивних моментів, які покращать процес врегулювання страхових випадків.

Відсутність франшизи у всіх полісах

Згідно з новими правилами, франшиза повністю скасовується. Страхова компанія покриває всі збитки у повному обсязі, а участь страхувальника у виплатах більше не передбачена. Раніше автовласники могли вибирати розмір франшизи, але це часто створювало додаткові витрати у разі ДТП. Тепер усі страхові поліси ОСЦПВ будуть діяти на умовах «франшиза 0», що є значною перевагою для водіїв.

Пряме врегулювання збитків

Впроваджується пряме врегулювання збитків для всіх страховиків. Постраждалі у ДТП можуть звертатися напряму до своєї страхової компанії, а не до страховика винуватця. Це призведе до скорочення часу на врегулювання збитків. Також постраждалі отримують більш прозорий та оперативний сервіс.

Таке рішення значно підвищує зручність для клієнтів і спрощує комунікацію у складних ситуаціях.

Виплата без урахування зносу автомобіля

Раніше страхові компанії часто застосовували коефіцієнт зносу, через що сума виплат могла бути до 70% нижчою за реальні витрати на ремонт. По новому закону постраждалі отримуватимуть  повну компенсацію, яка відповідає ринковій вартості ремонту.

Це особливо актуально для водіїв, чиї автомобілі не нові, адже раніше саме вони найчастіше стикалися із заниженими виплатами.

Організація ремонту страховою компанією

Замість грошової компенсації страховик може організувати ремонт автомобіля на авторизованих СТО. Основна мета такого підходу — повернути ТЗ у початковий стан, в якому він був до ДТП, із гарантією якості робіт. Страхова компанія бере на себе повну відповідальність за ремонт.

Новини України