Фото: Getty Images В ЄС вирішили, що переваги використання вуглепластику значно переважають потенційні ризики
Відмінена поправка могла прирівняти вуглепластик до таких шкідливих речовин, як ртуть, свинець та кадмій.
Європарламент офіційно підтвердив, що суперечливий пункт щодо включення вуглепластику до переліку небезпечних матеріалів був вилучений із пропозиції про нові екологічні норми, повідомляє Motor1.
Поправка про заборону вуглепластику та інших речовин була додана до директиви ЄС щодо утилізації автомобілів в січні 2025 року. Вона мала на меті регулювання використання певних матеріалів у виробництві авто, аби зменшити екологічну шкоду. Окрім вуглепластику, до поправки входили свинець, кадмій, ртуть та шестивалентний хром.
Згідно з цією пропозицією, карбонові волокна при зламі чи спалюванні можуть потрапляти в повітря й бути небезпечними при контакті зі шкірою, а також шкодити переробним машинам. Однак після додаткового аналізу стало зрозуміло, що переваги використання вуглепластику значно переважають потенційні ризики.
Автомобільна промисловість споживає близько 20% усього світового виробництва вуглепластику. Особливо важливим цей матеріал є й для електромобілів: легка вага вуглецевих елементів допомагає зменшити загальну масу авто, збільшуючи запас ходу без шкоди для безпеки чи дизайну.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в ЄС змінили підхід до розрахунку викидів CO₂ для автовиробників.
ЄС і Китай обговорили зниження цін на електромобілі з КНР