Хлопчик-Фiгурка, який задоволений собою (характеристика та аналіз героїв твору) — Ігор Калинець

Аналіз твору

Хлопчик-Фігурка. Його намалювала Ганнуся на запітнілому вікні трамваю. Допитливий, знаючий, сміливий, вигадливий, фантазер.

Цитати: «Йому справді було важко зійти по східцях», «Я не люблю возитися трамваями, щоб усі гапилися на мене: можуть і стерти», «Вона вийняла альбом – хлопчик якраз умістився на аркуші», «Я вже нарисований, і мені видається, що цілком пристойно. Дякую. Я задоволений собою», «Нехай думають про мене бозна-що, нікому не розкрию таємниці. Я задоволений собою», «Але ж яка у мене таємниця? Нарисувала мене дівчинка на запітнілій шибці – і все тут! Треба щось вигадати, щоб червоний знак запитання даремно не стовбичив на аркуші. Конче треба придумати собі загадкову історію», «Я задоволений собою! Я мав би бути в оточенні цих обох знаків: з одного боку, я не всім зрозумілий – тут і знак запитання. А з другого, я найдостойніший з-поміж хлопчиків-фігурок – тому і знак оклику. І тільки червоний».

Ганнуся. Школярка, допитлива, цікава, трохи легковажна, смілива, кмітлива, товариська, щира, трохи забудькувата дівчинка.

Цитати: «Яка дивна пригода трапилася зі мною, думала дівчинка, ніколи б не сказала, що нарисована людинка може ожити», «Та наступного дня Ганнуся не мала й маленької хвилинки, аби згадати про гостя в альбомі», «Вона не сприйняла всерйоз говорення Ха-еФа. Вона вважала, що він ні писати, ні читати не вміє. Адже його цьому ніхто не вчив. Навіть вона», «Ганнуся не подумала, що ось він не вчився ходити, а ходив, не вчився говорити, а розмовляв як дорослий. Словом, злегковажила собі дівчинка», «Ганнуся не зовсім добре почувалася: твір все-таки не її».

Соломійка. Подруга Ганнусі, позичила намальованого Ха-еФа, щоб придумати твір, дивлячись на нього.

Цитати: «– А тобі заздрісно? Сам такого не вмієш написати, тому й обзиваєшся, – заспокоїла хлопця Соломійка, Ганнусина приятелька», «– Позич мені свого Ха-еФа, – попросила Ганнусю Соломійка. – Я буду дивитися на нього – і спробую щось вигадати», Соломійка сиділа над рисунком цілий суботній вечір замість дивитися фільм про інопланетянина Альфа, але нічого цікавого не могла придумати. Правда, їй пригадалася печера в Дуднищі, яку вона відвідала з пластунами на літніх канікулах», «…коли почула голос —–то аж стрепенулася від несподіванки – говорив-бо Ха-еФ…», «На великій перерві Ганнуся і Соломійка замість тішитися, що їх усі, разом з учителькою, вважають авторами чудових оповідань, засумували».

Богданко. Однокласник Ганнусі і Соломійки, який не зовсім добре вчився, любив комп’ютерні ігри.

Цитати: «На перерві Богданко бігав за Ганнусею і дражнився: – Ганнуся-письменниця, Ганнуся-письменниця!..», «Богданко, який чувся трішки винним перед Ганнусею, попросив дозволу крейдою на таблиці нарисувати такого ж хлопчика», «…вчителька напевно вже не повірить, що Богданко може щось написати», «…ранець хлопця лежав відчинений: з нього неохайно стирчали зошити і книжки. Ледь защіпнувши його, Богданко помчав додому. До уроків і не думав братися: побіг до хлопців на подвір’я, потім читав свого улюбленого «Тома Сойєра», врешті позабавлявся на татковому комп’ютері».

Іоанн Печерський. Персонаж з вигаданого Хлопчиком-Фігуркою у творі «Мій другий життєпис». Зображений спершу як хлопчик Івась, котрий торкавсь пальцем Ха-еФа й виріс розумною та богобоязливою дитиною. «Він виріс розумною і богобоязливою людиною…. Жив довго в монастирі й писав мудрі книги, навіть сам вирізав малюнки на дошках…. і підписувався він під ними як…».

Новини України