Абсолютна більшість учителів упевнені, що навчальні результати учнів погіршилися з лютого 2022 року
95% вчителів вважають, що учні стали навчатися гірше – опитування
95% шкільних учителів переконані, що з початку повномасштабного вторгнення навчальні результати школярів погіршилися.
Відповідні дані оприлюднили Rakuten Viber спільно зі студією онлайн-освіти EdEra за результатами опитування майже тисячі педагогів, що було провелено напередодні Дня вчителя.
У межах опитування вчителі висловили власну думку щодо того, чи стали учні навчатися гірше протягом останніх 3 років, а також чому так відбувається та які методи можуть повернути успішність на достатній рівень.
За підсумками опитування, абсолютна більшість (95% опитаних учителів) впевнені, що навчальні результати учнів погіршилися з лютого 2022 року.
Ці спостереження базуються на власних враженнях вчителів, проведеній з учнями діагностиці, обговореннях з іншими вчителями та погіршенні оцінок.
Серед основних причин такого явища педагоги виокремлюють побутові перешкоди (83,8% вчителів відмітили цей варіант) та стрес через війну (73,7%).
Також, на думку педагогів, впливають на зростання освітніх втрат тривале онлайн навчання (57,6% опитаних), нерозуміння учнями свого майбутнього (56,4%), накопичене відставання з часів ковіду (56,4%) та відсутність мотивації до навчання в учнів (53,4%).
Для надолуження освітніх втрат більшість учителів (90%) проводять з учнями додаткові повторення матеріалу.
Майже половина (понад 40% учителів) дають учням додаткові завдання або літературу для самостійного надолуження освітніх втрат, консультують батьків щодо надолуження освітніх втрат поза школою, пропонують учням додаткові заняття.
Майже третина педагогів (29%) організовує позакласні заходи.
При цьому майже 3% освітян не використовують ніяких методів для надолуження освітніх втрат.
Щодо відповідальності за надолуження освітніх втрат учнів, то переважна більшість опитаних освітян (74%) вважають, що її несуть самі учні.
Також 72% опитаних педагогів відзначили роль батьків у надолуженні освітніх втрат.
Водночас самі вчителі опинилися третіми у рейтингу: 69% освітян вважають, що вони самі мають відповідати за надолуження матеріалу з учнями.
Окрім того, до переліку тих, хто має допомагати в процесі надолуження, освітяни включили МОН, адміністрації шкіл та місцеву владу.